Festa da língua
Foto de GZnacion.com
Por uma vez que nos podemos sentirmos orgulhosos da Galiza e da sua xente, nom podia deixar de fazer um post sobre a festa da língua que foi a manifestaçom polo direito de vivirmos em galego convocada pola MESA pola normalizaçom lingüística e é que a coisa foi um rotundo éxito. Fala-se duma asisténcia de 25 mil persoas (pensade que em Compostela vivimos ao redor de 100 mil, um pouquinho mais, e no pais menos de tres milhóns, polo que a asisténcia foi importante) e sumade-lhe a iso que a xornada foi negra e chea de chóiva. Nembargante, o melhor de todo nom foi o número de asistentes, senom duas coisas das que quero falar.
Para empezar, a maioria forom moços ou mesmo crianzas. Com dizer-vos que as cartases da cabeza da marcha forom levadas por crianzas muito novinhas. Isto fala bem do futuro da língua galega e do interese da sociedade que vem medrando pola mesma. O segundo aspecto é que à manifa foi, literalmente, todo deus. Convocada por uma entidade de goberno e ilacionista, iso nom lhe quitou ánimos à xente mais ou menos radical co tema lingüístico. Vim xente que é castelanfalante de toda a vida, vim xente que se sentia muito incómoda com consignas como "por espanholis nunca pasaremos", vim colectivos culturais e vencelhados coa educaçom, vim agrupaçóns políticas de muitas cores (alí Galiza Nova berrando coma sempre), vim colectivos reintegracionistas e, dende logo, independentistas. Em fim, xente que o único que tem em común é o respecto polo galego fronte à intoleráncia da xente manipulada por Galicia bilingüe. E o melhor de todo, agora mesmo, muitas horas despois do remate da manifa, Compostela é ainda uma festa na rua: agora mesmo escoito música, xente berrando e coches co claxon. Será que andamos envalentonados despois da manifa. Em fim, nom vos sei.
Nova: 1, 2, 3, 4, 5.
Por una vez que nos podemos sentir orgullosos de Galiza y de su gente, no podía dejar de hacer un post sobre la fiesta de la lengua que fue la manifestación por el derecho de vivir en gallego convocada por la MESA por la normalización lingüística y es que la cosa fue un rotundo éxito. Háblase de una asistencia de 25 mil personas (piensen que en Compostela vivimos al rededor de 100 mil, un poco más, y en el país menos de tres millones, por lo que la asistencia fue importante) y sumen a eso que la jornada fue negra y llena de lluvia. Sin embargo, lo mejor de todo no fue el número de asistentes, sino dos cosas de las que quiero hablar.
Para empezar, la mayoría fueron jóvenes o incluso niños. Con decirles que los carteles de la cabeza de la marcha fueron llevados por niños muy pequeños. Esto habla bien del futuro de la lengua gallega y del interés de la sociedad que viene creciendo por la misma. El segundo aspecto es que a la manifestación fue, literalmente, todo mundo. Convocada por una entidad de gobierno e ilacionista, eso no le quitó ánimos a gente más o menos radical con el tema lingüístico. Vi gente que es castellanohablante de toda la vida, vi gente que se sentía muy incómoda con consignas como "por espanholis nunca pasaremos", vi colectivos culturales y relacionados con la educación, vi agrupaciones políticas de muchos colores (allí Galiza Nova gritando como siempre), vi colectivos reintegracionistas y, desde luego, independentistas. En fin, gente que lo único que tiene en común es el respeto por el gallego frente a la intolerancia de la gente manipulada por Galicia bilingüe. Y lo mejor de todo, ahora mismo, muchas horas después del fin de la manifestación, Compostela es todavía una fiesta en la calle: ahora mismo escucho música, gente gritando y coches con el claxon. Será que andamos envalentonados después de la manifestación. En fin, yo qué sé.
Noticias: 1, 2, 3, 4, 5.
Nenhum comentário:
Postar um comentário